annenas22.reismee.nl

Life in Sydney

Hey guys
Hier weer even een update uit Sydney city. Afgelopen maandag hebben We een oriëntatie gehad van wtc (work and travel company) en heb ik besloten om me aan te melden voor een surfkamp!!!!
Heb er echt sinds maandag de hele tijd al zin in! Het is een kamp van een week; 5 dagen, 4 nachten en 8 lessen. Eten en slaap plek en alles zit er bij echt super gaaf!

Na de oriëntatie zijn Pauline en ik verhuisd naar het base hostel wat erg gezellig Is. Iets minder luxe dan wake up maar we hebben gezellige kamergenoten en het hostel organiseerde echt vet veel leuke activiteiten waar je gwn gratis aan kan mee kan doen.
Zo was er dinsdag een picnic waar ik een Duits meisje heb ontmoet genaamd Jenny. Met haar en wat vrienden van haar ben ik die zelfde avond nog de stad ingegaan en dat was erg gezellig!

Afgelopen woensdag ben ik wat dingetjes gaan regelen bij het wtc (work and travel company) zij werken samen met travelactive en begeleiden ons hier in Australië. Toen ik daar klaar was werd ik aangesproken door een vrouw op straat, ze vroeg of ze me iets mocht vragen en ik dacht dat ze ergens hulp mee nodig had dus ik zei: Ja natuurlijk.
Eerst stelde ze met vragen over mn visa en toen vroeg ze of ik nog op zoek was naar een baantje. Hell yeah dat ik dat was hahah. Ze zei dat ik de volgende dag om 2:00pm bij een bepaald adres moest langs komen voor een interview (=solliciatie).
Dus dat deed ik.

Die avond hebben Pauline en ik pizza gegeten bij Harbour Bridge!


Was echt heel gezellig!

De volgende dag interview begon dus om 2:00 pm en ik was letterlijk om 05:40 pm pas klaar!!
Omdat het zo'n lange dag was zal ik het proberen kort te houden omdat er echt van alles gebeurt is de afgelopen dagen.
Toen ik aankwam bij het adres waar ik moest zijn was ik echt verbaast door bij wat voor een fancy gebouw ik stond. Ik moest naar de 20e verdieping dus toen ik aankwam sprong ik in mijn shorts tussen alle pakjes een van de 6 liften in. De lift ging net om hoog toen ik een knopje wilde indrukken. Maar "Hey!" dat is gek dacht ik. Er zijn geen knopjes.... De lift ging maar tot 19 en ik snapte er echt vrij weinig van tot een man mij uitlegde dat ik opnieuw naar beneden moest om daar op een van de toetsenborden buiten de lift 20 in te typen. Dan zou me van zelf een van de liften worden aangewezen.
Dus dat deed ik.
Heeeeelemaal weer naar beneden om vervolgens weer heeeeelemaal om hoog te gaan.
Toen ik op de 20e verdieping aankwam zag ik eigenlijk niemand op een man na waar ik achter aan ben gelopen. Een kantoor in waarvoor je eigenlijk een pasje nodig had (oeps) dus opnieuw belande ik tussen belangrijke volwassenen in pakjes die mij vol verbazing aankeken. Ze zeiden dat ik hoogstwaarschijnlijk in het verkeerde kantoor zat en ze stuurde me naar een ander kantoor dst helemaal leeg was.
Toch bleef ik Door lopen en op een gegeven moment hoorde ik stemmen. En tada daar om de hoek stonden ongeveer 20 mensen van mijn leeftijd met elkaar te kletsen. Ze vertelde dat ze ook hier waren voor het interview...

Ik dacht dat ik gewoon alleen zou zijn maar uiteindelijk was het een interview met vet veel mensen.
Er werd ons in de eerste instantie heel veel verteld over het bedrijf en wat ze doen nadat we wat papieren met onze informatie hadden ingevuld.
Het bedrijf heet Fundamental Worldwide en haalt geld op voor goede doelen door mensen op straat te zetten die deze doelen promoten en mensen zich hier voor te laten inschrijven. Dit zijn doelen zoals: The Smith Family, Amnesty International, Cancer Council, World Animal protection etc.

We moesten om de beurt op staan om onszelf voor te stellen, te vertellen waar we vandaan komen (veel Duitsers uiteraard, heel veel Duitsers) en iets vertellen waar we gepassioneerd over zijn. (Ik ging voor muziek uiteraard.)
Nadat iedereen klaar was liep de Andy (de man die ons alle uitleg had gegeven) samen met Jodie (een vrouw die inmiddels binnen was gelopen) naar buiten.
Toen ze terug kwamen zeiden ze dat nu het vervelende gedeelte van het interview kwam en als ze naam noemden je je spullen kon pakken en kon gaan.
MIJN NAAM WERD NIET GENOEMD. Alhoewel ik niet helemaal goed begreep waarom ik precies mocht blijven zitten ging we verder met het interview.
Andy gaf ons een blaadje waarop de ene helft van de tafel op moest schrijven waarom ze voor muziek waren en de andere helft waarom ze tegen muziek waren (er waren inmiddels 10 mensen over).
Als Andy je naam zei moest je individueel beargumenteren waarom dit je standpunt was. Ik was voor muziek dus dit was niet heel moeilijk.
Toen we hier mee klaar waren liep hij weer naar buiten met Jodie maar veranderde er verder niks qua mensen. Er werd niemand meer weggestuurd en we gingen verder zoals Andy dat noemde "round two" de enerlaatste ronde zei hij.
Hierin was mijn kant van de tafel tegen muziek en moesten we als twee teams debateren en je MOEST aan het woord komen, op zn minst 1 keer. Dit was wel even pittig maar iedereen was heel erg gedreven dus het ging allemaal goed.
Na een tijdje stopte Andy ons en zei hij dat we waren aangekomen bij de laatste ronde.
Hij maakte een tabel die er ongeveer zo uitzag:


Medical care:

Kids:

Animals:

Name:

Age:

Hij vertelde ons dat we de straat op moesten en mensen moesten vragen waarvoor ze liever wilden doneren. Daarna moesten we hen om hun naam en leeftijd vragen.
Dit was natuurlijk wel heel spannend maar ook super leuk.
Eenmaal aangekomen op straat werden we weer in twee groepen verdeeld waarin we 5 minuten kregen om zoveel mogelijk mensen te ondervragen MAAR wat er nu ook nog bij kwam is dat Andy ons een paperclip gaf dat we na de ondervraging moesten proberen te ruilen voor een voorwerp met hogere waarde...

Echt alsof ik in een aflevering van wie is de mol zat ben ik gaan rond rennen en heb ik zo veel mogelijk mensen aangesproken en heb ik uiteindelijk een paperclip kunnen verruilen tot dit:


Het was echt een intense dag maar ik heb uiteindelijk met 8 mensen kunnen praten en diezelfde avond zouden we een mail krijgen over of we de baan hadden of niet.
EN JA HOOR IK HEB HEM!!!
Ze zeiden dat je er niet zou zitten als ze niet geloofden dat je het niet kon dus ik ben echt super dankbaar omdat ik het best wel spannend vind en leuk tegelijkertijd en het daarom echt als een uitdaging zie omdat veel mensen niet graag gestopt worden op straat als ze bezig zijn met hun eigen ding.

Vandaag Is het vrijdag 15 december, de dag na het interview en ik heb vandaag de hele dag training gehad van 2:00 pm tot 5:30 pm. We hebben contracten ingevuld en heel veel uitleg gekregen en geoefend met Hoe je mensen benaderd en alle do's en don'ts. Het was echt super interessant en gezellig met alle andere mensen. Uiteindelijk zijn er dus nog 4 weer afgevallen want we waren met 6 vandaag en gisteren met 10 in de 3 rondes.
Ik ben nog steeds echt verbaast hoe ik het tot hier heb gehaald maar het lijkt me echt wel heel interessant en leerzaam en ik werk gewoon voor een goed doel!! Echt zo fijn!
De 2e van Januari begin ik dus de feestdagen heb ik nog even vrij :)
Ik ga werken voor Cancer Council met regular donations dus dat vind ik wel echt super vet :)
Ik werk ook in teams dus ik denk dat het echt gezellig gaat worden als die collega's net zo zullen zijn als de mensen waar ik vandaag en gisteren de hele dag mee op ben getrokken!

Van alles hebben Pauline en ik nu ook geregeld voor het apartment in Newtown (net buiten het centrum van sydney) waar we naar toe gaan na surfkamp volgende week.
Ook heb ik gisteren met Mirthe gebeld en plannen gemaakt om te meeten en voor oud en nieuw om een dag van te voren te gaan kamperen bij Harbour Bridge om een goed plekje te hebben voor het vuurwerk de volgende avond! Dus dan ga ik ook weer allemaal leuke mensen ontmoeten!
Things are looking up!!
Jullie horen snel van mij

Liefs, Liefs, Liefs,

Anne

Reacties

Reacties

Tineke Nieuwenhuis

Heerlijk dat je bent aangenomen! Nu eerst genieten van je surfkamp volgende week!
xx

Joya

Anne, wat klinkt het allemaal leuk! Echt ontzettend leuk wat je allemaal meemaakt en om daarover te kunnen lezen! Heel veel plezier nog verder!! Lieffsss

sexybeast

superfijn om je blog te kunnen lezen, zo krijgen we toch een beeld hoe je het daar hebt.

HEB JE AL KOALAS GEZIEN

Sem

SUPER van dat werk!!! En dat het je ook zo aan komt waaien is heerlijk natuurlijk. En je hebt niet eens een vervelend baantje; lekker buiten met mensen praten, en dat ook voor een goed doel! Lekkerrr

Succes, laat nog weten hoe je baantje loopt en of je een beetje rond kan komen ;-) !!!

x Sem

Sem

En je vriendin ziet er aardig uit!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active