annenas22.reismee.nl

Singapore trip en aankomst in Aussie

Hee lieve jullie,

Vandaag is het dan 9 december 2017. De meeste van jullie hadden sneeuw gisteren. Ik zit op het moment in de zon, op bondi beach, met uitzicht op een hele blauwe fijne zee. Het Is zaterdag dus er zijn veel mensen op het strand, veel surfers ook.

Het laatste waar ik iets over vertelde was in Singapore. Daar hebben we een nacht in een hotel geslapen dat was erg fijn. De volgende dag hadden we een tour door de stad met een bus. Het was wel leuk om zo even de highlights te zien van zo'n grote stad. We zijn in China Town geweest, Little India, The Merlion (een standbeeld dat water spuit in de baai met het hoofd van een leeuw en onderkant van een vis), Orchid gardens en nog veel meer oude gebouwen waar we langs gereden zijn. Het was wel een interessante tour met veel info en het was echt heel grappig om zelf een keer begeleid te worden door een klein azatiatisch mannetje met een parasol. Jammer genoeg hadden we waar we uitstapten niet zo heel veel tijd en was alles strak gepland. Dat is niet het enige wat een beetje tegenviel..


Tempel in Chinatown waar we in zijn geweest.


De tour begon al om 8:30 am. Voor die tijd moesten we dus al gedouched zijn, aangekleed zijn en ontbeten hebben. De tour duurde tot 12:00 pm en onze vlucht was om 11:40 pm. We moesten dus vanaf het begin van de middag tot laat in de avond wachten. Uitgecheckt van het hotel en zonder verder veel energie om iets te doen. Ook is Singapore iet heel geschikt om zo maar rond te lopen...
Uiteindelijk hebben we lunch gehad in het restaurant van het hotel en hebben we gezwommen in het zwembad wat gelukkig nog mocht want damn het is daar zo warm en vochtig. Echt net de jungle in Burger Zoo zeg maar. Daarna heb ik gedouched (alweer I know) en ben ik gaan slapen in de lobby. We moesten tot 8:30 pm tot we werden opgehaald door een busje die ons naar het vliegveld zou brengen. Het duurde zo intens lang... Ik besloot hen te bellen met de telefoon van de balie met de vraag of ze eerder konden komen. Helaas Was net 2 minuten voor ik belde hun kantoor gesloten en kon ik geen contact meer met ze zoeken.


Slapen in de lobby met Pauline en Emma

Alles in Singapore is trouwens Engels en in het Engels aangegeven. Ook iedereen daar spreekt Engels. Best wel raar voor een Aziatisch land vond ik maar ik ben er achter gekomen dat Singapore een kolonie is geweest van Engeland (was me even ontgaan I guess). Na 50 jaar van onafhankelijkheid hadden ze ook besloten om The Merlion neer te zetten.

Klein stukje van de tour. In het midden zie je de Merlion.


Anyways, alsof het universum mn gebeden had verhoord stond om 7:00 pm de bus chauffeur al voor het hotel!! Hij had niks te doen ofzo dus hij kwam vast naar ons. Echt echt heel erg fijn was dat want nu hadden we alle tijd om in te checken, te boarden en ook even te eten.
Daar vlogen we dus de hele nacht met de Qantas maatschappij. Dit was de 8 uur vliegen; de langste vlucht tot nu toe en of we beenruimte hadden?
Nou, nee.
Gelukkig zaten Roy en ik in een compartiment met een krijsen baby de hele nacht waarvan de ouders hadden besloten dat het niet hun probleem was. De persoon achter me had ook moeite met de beenruimte volgens mij want dat was aan mn rug wel te merken.
Kortom. Ik probeerde te slapen. Maar ik ben om 4:00 am maar aan een film begonnen.
Pluspuntje is wel dat ik een lekkere warme deken had en special Veggie meals dit keer.

Zo ver Singapore en de vlucht er vandaan.

We hebben afscheid genomen van Emma op het vliegveld in Sydney. Zij vloog nog door naar New Zealand.

Gisteren ben ik aangekomen in Australië.

We hebben ingecheckt bij ons hostel. We slapen op een kamer van 3 stapelbedden. De jongens slapen in een kamer op de 4e verdieping en wij op de 6e. Na veel gedoe konden we toch niet bij elkaar maar het Is helemaal prima zo. We hadden gezellige kamergenootjes waarvan er een half Nederlands was en half Pools, maar ze woonde in Duitsland, nu in Zweden en is nu net als ik op reis in Australië. Ze is met een Zweeds vriendinnetje maar die komt oorspronkelijk uit Maleisië. Verder is er nog een meisje die ik nog niet in de kamer heb gezien tot zo ver en nog een Franse jongen die niet verder komt dan hey en merci. Hahah kortom veel nationaliteiten bij elkaar. Vandaag zijn de twee Zweedse weg gegaan. Het hele hostel is pittig volgeboekt deze maand dus als we terugkomen zullen we wel weer nieuwe roommates hebben.
Pauline en ik zijn gisteren wat boodschapjes gaan doen. Toen we terugkwamen zijn we even gaan liggen en toen ik wakker werd Was her 6:30 pm en kwam de crew van het hostel binnenstormen om het feestje van vanavond aan te kondigen (ze hebben namelijk een bar onder het hostel echt best wel vet).
Ik kan me net herinneren dat ik slaap was gevallen. Het Was echt als een blackout want toen ik wakker werd voelde het echt alsof het midden in de nacht was en ik 10 slaappillen geslikt had ofzo. Ik kon mn ogen amper openhouden.

Uiteindelijk ben ik wel wakker kunnen worden, heb ik even met het thuisfront gebeld, ben gaan douchen en weer gaan slapen. Ik probeerde niet al te vroeg weer te slapen om te voorkomen dat ik om 4:00 am wakker zou worden ofzo. Dus ik heb nog lekker zitten lezen in mn Lonely Planet en Sydney tour guide.

Bondi beach.



Op het moment is het hier 4:41 pm en zit ik al sinds begin middag op het strand. De jongens zijn naar het grasveld op de heuvel achter ons verhuisd naar de schaduw.
Pauline en ik gaan zo even iets te eten halen en dan gaan we nog wat boodschapjes doen voor het avond eten enzo.
Vanavond is er weer een feest in de bar dus ik denk dat we daar ook even naar gaan kijken.
Maandag hebben we oriëntatie en die dag gaan Pauline en ik naar een ander hostel met zn tweeën.
Van verdere plannen komt later meer. Jullie horen van mij.

Liefs, liefs, liefs,
Anne

Reacties

Reacties

Tineke Nieuwenhuis

Heerlijk al die verhalen! Hoop dat je dat je hele reis zo vol houdt :-) Fijn om te horen hoe het gaat. Dagje strand klinkt heerlijk maar wel moeilijk voor te stellen nu wij in de sneeuw lopen! Heb een fijn feest vanavond en kom lekker bij van die lange reis!
Liefs Mama

Hin

Ah zo leuk om te lezen! Het klinkt nu al als een groot avontuur... Xx

Sem

Hee Anne, wat een heerlijke verhalen. Het blijft echt meegenieten, die vrijheid, de warmte, de leuke mensen! Ik hoop idd dat je dit volhoudt want het is echt heel leuk :)

x Sem

Sem

Ohjaa, dat stukje skyline van Singapore is echt sick

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active